Koszyk zakupów

Brak produktów w koszyku.

Newsletter

Zapisz się do newslettera, aby otrzymac 3% rabatu

Happy subscribers and counting

Newsletter

Chcesz otrzymać kod rabatowy?

Zapisz się do naszego newslettera!

[blocksy_newsletter_subscribe button_text="Zapisz się" email_label="Twój adres e-mail"]

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Właścicielem Sklepu jest spółka DotDesign sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Braniborskiej 14, 53-680 Wrocław, NIP: 8992381882, REGON: 93227167700000, KRS: 0000221950
2. Dane kontaktowe:
a) Adres do korespondencji: ul. Braniborska 14, 53-680 Wrocław
b) Adres poczty elektronicznej: biuro@dotd.pl
c) Numer telefonu: +48 532 888 999

§2
SŁOWNICZEK
Użyte w Regulaminie pojęcia, pisane dużą literą, łącznie z ich odmianą oraz użyciem ich w liczbie mnogiej lub pojedynczej, oznaczają:
1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. KLIENT - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu internetowego, w szczególności, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie składa Zamówienie za pośrednictwem Sklepu internetowego. Klientem jest Konsument i Przedsiębiorca;
3. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. z dnia 21 czerwca 2024 r. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061);
4. KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze Sprzedawcą, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w szczególności, która składa zamówienie w Sklepie internetowym. Za Konsumenta uznaje się także osobę fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością w przypadku, gdy nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
5. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Spółki, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia także korzystanie z dodatkowych funkcjonalności Sklepu internetowego
6. KOSZYK – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie, zamówienie Produktów oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
7. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna świadczona przez Spółkę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom, automatyczne otrzymywanie od Spółki cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera, zawierających informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
8. PRODUKT/TOWAR – dostępne w Sklepie Internetowym Spółki różnego rodzaju towary meblarskie i urządzenia domowego.
9. PRZEDSIĘBIORCA – Klient, będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjna, nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
10. REGULAMIN/UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG – niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204 z późn. zmianami);
11. SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Spółki dostępnych pod adresem: https://dotd.pl/
12. SPRZEDAWCA/SPÓŁKA – spółka DotDesign Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Braniborskiej 14, 53-680 Wrocław, wpisana przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000221950, tel. +48 532 888 999, e-mail: biuro@dotd.pl
13. UMOWA SPRZEDAŻY/UMOWA– umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą;
14. USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, za pośrednictwem Sklepu Internetowego. W zakresie, w jakim usługi świadczone są przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty;
15. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zmianami);
16. UŻYTKOWNIK/USŁUGOBIORCA – Klient korzystający z Usług elektronicznych świadczonych przez Sprzedawcę;
17. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego, określające: rodzaj i ilość Produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu internetowego, określające sposób zapłaty, dostarczenia Produktów, miejsce wydania Produktów oraz dane Klienta, stanowiące złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego.

§3
Zamówienia i procedura zawarcia umowy sprzedaży
1. Towary dostępne w Sklepie są nowe i są wolne od wad fizycznych i prawnych. Wyjątek
stanowią towary z wyraźnie oznaczonymi wadami oraz śladami użytkowania.
2. Zamówienia można składać za pośrednictwem formularzy interaktywnych dostępnych na
stronach internetowych Sklepu (koszyk klienta).
3. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie danych pozwalających na weryfikację
Klienta i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia po jego weryfikacji poprzez wysłanie na podany podczas składania zamówienia adres e-mail, wiadomości opisującej przedmiot zamówienia. W przypadku podania niepełnych, błędnych, sprzecznych informacji przez Klienta podczas składania zamówienia, Sklep skontaktuje się z Klientem w celu usunięcia
błędów.
4. Dla stron wiążące są informacje widoczne na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym
towarze w momencie złożenia zamówienia.
5. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Koszyka w Sklepie Internetowym oraz poinformowaniu Klienta przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail o skompletowaniu jego Zamówienia i przygotowaniu go do wysyłki.
6. Informacje o produktach znajdujące się na stronie internetowej Sklepu stanowią
zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
7. Miejscem spełnienia świadczenia związanego z zakupem Towarów jest adres dostawy wskazany przez Klienta.
8. Niezbędnym elementem procedury składania Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu, co Klient potwierdza zaznaczając odpowiednie pole wyboru [check-box] przed finalizacją Zamówienia. Brak akceptacji postanowień Regulaminu w toku procedury składania Zamówienia uniemożliwia nabycie Produktów za pośrednictwem Sklepu internetowego.
9. Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego mogą być składane przez Klienta dwadzieścia cztery godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu.
10. Elementem procedury składania Zamówienia jest podanie przez Klienta (oznaczonych w formularzu jako obligatoryjne) danych osobowych oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych Klienta, uzyskanych w toku składania Zamówienia. Podanie danych osobowych oznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu złożenia Zamówienia. Podanie danych osobowych nieoznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne i nie jest konieczne do złożenia Zamówienia.
11. W celu złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego należy: skompletować wybrane Produkty, wybrać obszar i sposób dostarczenia Produktu, sposób płatności, wypełnić formularz zamówienia, a następnie zatwierdzić i przesłać Zamówienie przez naciśnięcie na przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
12. Klient kompletuje Zamówienie w Koszyku, poprzez naciśnięcie przycisku „Dodaj do koszyka” oraz wybór ilość Produktu oraz koloru i konfiguracji, jeżeli Produkt oferowany jest w różnych kolorach i w innych konfiguracjach.
13. Klient, który zarejestrował Konto w Sklepie internetowym może złożyć Zamówienie z wykorzystaniem Konta, po zalogowaniu się do Konta.
14. W trakcie procedury składania Zamówienia - do momentu naciśnięcia na przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, Klient ma możliwość modyfikowania Zamówienia w szczególności w zakresie wyboru Towaru, obszaru i sposobu jego dostarczenia, sposobu płatności oraz danych podanych w formularzu zamówienia.
15. Złożenie Zamówienia następuje przez naciśnięcie przez Klienta na przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Zamówienie złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
16. Złożenie Zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedającemu oferty zawarcia umowy sprzedaży Produktu będącego przedmiotem Zamówienia.
17. Po złożeniu przez Zamówienia, na adres e-mail Klienta niezwłocznie wysłane zostają przez Sprzedającego wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia oraz przyjęciem go do realizacji.
18. Sprzedawca jest uprawniony do anulowania Zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Sprzedającego, które uniemożliwiają mu wykonanie złożonego Zamówienia, tj. w szczególności w przypadku błędu w systemie informatycznym, na który Sprzedawca nie miał wpływu lub wystąpienia okoliczności siły wyższej, które skutkują brakiem dostępności Produktu. W takim wypadku Sprzedawca niezwłocznie informuje w formie mailowej, na adres wskazany w Zamówieniu, Klienta o anulowaniu Zamówienia i jego przyczynach.

§4
Płatności
1. Klient ma do wyboru formy płatności:
• płatność przelewem na wskazane konto bankowe (przelew),
• płatność przy odbiorze (pobranie),
• płatność ratalna za pośrednictwem „Platforma” sp. z o.o. (iRaty),
• leasing za pośrednictwem „Platforma” sp. z o.o. (iLeasing).
2. Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
3. Ceny przesyłek określone są w podsumowaniu zamówienia.
4. Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.
5. Klient zobowiązany jest do uregulowania należności wynikających z zawartej umowy niezależnie od wybranego sposobu płatności oraz dostawy.
6. W przypadku nieuregulowania ceny przez Klienta w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, (a w przypadku płatności pobraniowej przy odbiorze) Sklep wezwie Klienta do odbioru i zapłaty za towar wyznaczając 3 dniowy termin na realizację zobowiązania. W przypadku nieuregulowania należności wynikającej z zawartej umowy w wyznaczonym terminie Sklep może odstąpić od umowy sprzedaży.
7. Termin realizacji zamówienia jest liczony od momentu, w którym środki za zamówienie
zostaną zaksięgowane na rachunku bankowym Sklepu lub od momentu pozytywnej
autoryzacji płatności (nie dotyczy pobrania).
8. Termin realizacji zamówień płatnych przy odbiorze liczony jest od dnia roboczego
następującego po potwierdzeniu zamówienia przez Sklep.
9. W przypadku wyboru płatności ratalnej lub leasingu Klient zostaje przekierowany na stronę
internetową Platforma sp. z o.o. w celu wypełnienia wniosku o raty. Udzielenie kredytu/
leasingu uzależnione jest od zdolności kredytowej Klienta i od pozytywnej weryfikacji
wniosku przez Platforma sp. z o.o. Sklep nie ma wpływu na przyspieszenie procesu
weryfikacji, lub dokonanie zmian złożonych przez Klienta wniosków.
10. W przypadku produktów produkowanych na zamówienie, lub sprowadzanych na żądanie
Klienta, Sklep pobiera zadatek w wysokości nie mniejszej niż 50% wartości Towaru.
§5
Wysyłka towaru
1. Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm kurierskich lub udostępnia do
odbioru osobistego.
2. Na podstawie art. 545 paragraf 2 kodeksu cywilnego w razie przesłania towaru na miejsce
przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie
przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich
czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
3. Klient zobowiązuje się do obowiązkowego odbioru zamówionego produktu w terminie i
miejscu określonym w procesie zamówienia. Ponadto, Klient jest świadomy, że w razie
konieczności zwrotu produktu z jakiejkolwiek przyczyny, ponosi on odpowiedzialność za
proces zwrotu zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu dotyczącymi zwrotów towarów. Jeśli Klient nie dokona odbioru zamówionego produktu w terminie i miejscu określonym w procesie zamówienia, ponosi on odpowiedzialność za koszty związane z nieodebraniem zamówienia oraz za koszty zwrotu produktu.

§6
Reklamacja Towaru przez Klientów będących Konsumentami
1. Sklep odpowiada przed Konsumentem za zgodność Towaru z umową, regulowane przez ustawę z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, przez okres 24 miesięcy.
2. W przypadku braku zgodności Towaru z umową, Konsument powinien zgłosić wadę wraz z opisem niezgodności pod adres podany w paragrafie 1.
3. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
• opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do
Towarów z elementami cyfrowymi również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
• przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sklep najpóźniej w momencie zawarcia umowy i który Sklep zaakceptował.
4. Ponadto, aby został uznany za zgodny z umową, Towar:
a) nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z
uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
b) występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w
odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi również funkcjonalność i
kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może zasadnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz
publiczne zapewnienie złożone przez Sklep, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sklep wykaże, że:
• nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie nie mógł o nim wiedzieć,
• przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane, z zachowaniem warunków i formy w jakiej publiczne zapewnienie zostało złożone lub w porównywalny sposób,
• publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
c) jest dostarczany z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
d) jest takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sklep udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy i odpowiada opisowi takiej próbki lub wzoru.
5. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa powyżej, jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych powyżej oraz najpóźniej w chwili zawarcia umowy, wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
6. Konsument w momencie niezgodności Towaru z umową, może zażądać od
Sklepu:
a) wymiany Towaru na nowy;
b) naprawy Towaru.
7. Sklep może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sklep może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sklep może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
8. Sklep dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel nabycia.
9. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sklep.
10. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie:
a) obniżeniu ceny lub o odstąpieniu od umowy, gdy:
• Sklep odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 ustawy o prawach konsumenta;
• Sklep nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 ustawy o prawach konsumenta;
• brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sklep próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
• brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia
natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
• z oświadczenia Sklepu lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi
on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
11. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w
jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z
umową.
12. Sklep zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
13. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność Towaru umową jest nieistotna.
14. Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od umowy ogranicza się do Towarów niezgodnych z umową. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na postawie umowy, a istnieje podstawa do odstąpienia od umowy na podstawie artykułu 34 e ustawy o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
15. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar na
swój koszt. Sklep zwraca cenę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
16. Wzór formularza reklamacyjnego stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
17. W przypadku powstania sporu, każdy Konsument może skorzystać z unijnej platformy
internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
18. Sklep nie wyraża zgody i nie zobowiązuje się do udziału w postępowaniu mającym za
przedmiot pozasądowe rozwiązywanie sporu powstałego w sprawie reklamacji, chyba że
obowiązek taki wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
19. Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z usług świadczonych przez Sklep należy
przesyłać na adresy podane w §1 niniejszego regulaminu.
20. Regulacje zawarte w § 6 stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

§7
Reklamacja Towaru przez Klientów nie będących Konsumentami oraz gwarancja
1. Na podstawie art 558 kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi wobec Klientów nie będących Konsumentami ani osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego, jest wyłączona.
2. Klient, o którym mowa w ust. 1 akceptując niniejszy Regulamin (dokonując finalizacji zamówienia) jednoznacznie oświadcza, że wyłącznie, o którym mowa w ust. 1 akceptuje.
3. Niezależnie od postanowień niniejszego ustępu, oferowane Towary mogą być objęte gwarancją dystrybutora, producenta lub (jeśli jest to wyraźnie wskazane) Sprzedawcy.
§8
Prawo do odstąpienia od umowy (ZWROT TOWARU) w przypadku sprzedaży na odległość z udziałem Konsumenta.

1. Zgodnie z art 27. ustawy o prawach konsumenta Konsument zawierając „umowę na odległość” - ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny - w terminie 14 dni kalendarzowych od daty objęcia w posiadanie produktu. Jeżeli produkt składa się z wielu rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach termin rozpoczyna się od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części. Jeżeli umowa polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów - lub w przypadku usług lub umowy o innym charakterze - 14 dni od dnia zawarcia umowy. Jednak jeżeli kupującym jest Konsument, za wydanie kupującemu rzeczy sprzedanej uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, gdy sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego.
2. W przypadku odstąpienia od umowy Konsumentowi przysługuje zwrot poniesionych kosztów. Jeżeli w czasie zawierania umowy Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez sprzedawcę - sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów przewyższających najtańszy sposób.
3. Warunkiem dotrzymania terminu na odstąpienie od umowy jest w tym czasie złożenie sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie może być przesłane drogą elektroniczną – można skorzystać z gotowego formularza stanowiącego załącznik do niniejszego regulaminu. W przypadku złożenia oświadczenia w formie elektronicznej sprzedawca niezwłocznie prześle konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
4. Po przesłaniu oświadczenia konsument jest zobowiązany w terminie 14 dni kalendarzowych (liczonych od daty wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy) odesłać produkt na adres do korespondencji podany w danych sprzedawcy - chyba że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze produkt. O dochowaniu terminu decyduje data nadania przesyłki.
5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
6. Sprzedawca w terminie 14 dni kalendarzowych zwróci dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy od sprzedawcy do Konsumenta. Sprzedawca może się jednak wstrzymać z dokonaniem zwrotu płatności do chwili otrzymania zwrotnego rzeczy lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania - w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami. W przypadku gdy płatność byłą dokonana kartą płatniczą Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
7. Bezpośrednie koszty zwrotu produktu do sprzedawcy ponosi Konsument (lient). Z uwagi na specyfikę i charakter oferowanych przez Sklep produktów, rodzaj przesyłki zwrotnej musi być dostosowany do charakteru produktu, tak aby zwracane produkty były zabezpieczone przed uszkodzeniem, co może wiązać się z ponadprzeciętnymi kosztami przesyłki zwrotnej.
8. Sprzedawca nie odbiera przesyłek wysłanych ”za pobraniem”. Przesyłka zwrotna powinna być odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem w transporcie.
9. Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach umów:
a) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
b) w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany na zamówienie Konsumenta/Przedsiębiorcy według jego specyfikacji lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; w celu uniknięcia wątpliwości za taki towar uważany jest również przedmiot zamówienia, którego elementy zostały wybrane
przez Klienta z kilku dostępnych materiałów/wariantów wskazanych bezpośrednio na
stronie sklepu przy ofercie Towaru
d) o świadczeniu usług, jeżeli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta/Przedsiębiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sklep utraci prawo odstąpienia od umowy;
e) dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sklep o utracie prawa odstąpienia od umowy;
f) w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Towarami.
10. Regulacje zawarte w §8 stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

§9
Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:
a) Konto,
b) Koszyk,
c) Newsletter,
d) Dodawanie opinii o Produkcie,
e) podtrzymywanie sesji Klienta.
2. Konto
a) Korzystanie z Konta jest dobrowolne i nieodpłatne.
b) Aby skorzystać z usług elektronicznych dostępnych w ramach Konta, niezbędne jest utworzenie Konta i zalogowanie się do niego za pośrednictwem ustalonego hasła i loginu.
c) Użytkownik zobowiązuje się nie udostępniać treści loginu i hasła osobom trzecim. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki udostępnienia treści loginu i hasła przez Użytkownika osobom trzecim. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie Zamówienia dokonane przez osoby trzecie, którym Użytkownik udostępnił login i hasło. Użytkownik każdorazowo może zmienić ustalone uprzednio hasło.
d) Użytkownik może zarejestrować Konto w Sklepie internetowym po naciśnięciu na stronie głównej Sklepu internetowego przycisku „Zarejestruj się” lub zarejestrować Konto podczas składania Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego.
e) Rejestracja Konta wymaga wypełnienia dostępnego w Sklepie Internetowym formularza elektronicznego (poprzez wprowadzenie w odpowiednie pola wymaganych danych, w tym danych osobowych w postaci adresu poczty elektronicznej (e-mail) Użytkownika. W procesie rejestracji Konta, Użytkownik samodzielnie ustala login (adres mailowy) oraz hasło dostępu. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne w celu utworzenia Konta.
f) Rejestracja Konta wymaga zaakceptowania przez Użytkownik (poprzez zaznaczenie odpowiednich pól wyboru [checkboxów] Regulaminu sklepu, Polityki Prywatności)
g) Rejestracja Konta jest równoznaczna z zawarciem pomiędzy Użytkownikiem a Spółką umowy o świadczenie Usług.
h) Konto umożliwia Użytkownikowi w szczególności:
• dostęp do funkcjonalności: Moje zamówienia, zawierającej informacje o wszystkich zamówieniach i ich szczegółach, jeżeli były złożone z wykorzystaniem usługi Konta,
• dostęp do funkcjonalności: Moje dane, umożliwiającej w każdym czasie wprowadzenie i zmianę danych osobowych niezbędnych do wykonania Umowy Sprzedaży,
• dostęp do funkcjonalności: Ulubione, umożliwiającej gromadzenie i obserwowania konkretnych Produktów przez Użytkownika
3. Koszyk
a) Korzystanie z Koszyka jest nieodpłatne i dobrowolne, ale niezbędne w celu złożenia przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się wraz z momentem dodania do niego przez Klienta pierwszego Produktu
b) Korzystania z Koszyka możliwe jest łącznie z korzystaniem z Usługi Konta lub niezależnie od niego.
c) Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta kolejnych kroków – dodania Produktów do Koszyka, wypełnienie formularza zamówienia. kliknięcie pola „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych w formularzu danych.
d) W celu złożenia zamówienia konieczne jest Podanie w Koszyku danych osobowych takich jak: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP, jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne w celu zawarcia i realizacji umowy Sprzedaży.
e) Usługa Elektroniczna Koszyka świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta, chyba, że Klient korzysta z funkcjonalności Koszyka łącznie z usługą Konta, wówczas usługa Koszyka obejmuje dostęp do historii zakupów.
4. Newsletter
a) Usługa w zakresie przesyłania Newslettera polega na:
• otrzymywanie przez Klientów, którzy udostępnili Sklepowi swój adres e-mail, drogą elektroniczną, w tym za pomocą automatycznych systemów wywołujących, informacji handlowych dotyczących produktów i usług Sklepu i jego partnerów (których aktualna lista podana jest w ramach platformy sklepu), w tym w szczególności informacji o ich aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych,
• otrzymywanie przez Klientów, którzy udostępnili Sklepowi dane obejmujące swoje imię, nazwisko, ulicę, numer domu, numer mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj, w tym w szczególności złożyli zamówienie lub założyli konto pod adresem internetowym: dotd.pl, drogą pocztową informacji handlowych dotyczących produktów i usług Sklepu i jego partnerów (których aktualna lista podana jest w ramach platformy sklepu), w tym w szczególności bonów lub dedykowanych ofert promocyjnych,
b) Zawarcie umowy o dostarczanie Newslettera wymaga wyrażenia zgody Użytkownika. Akceptacja zostaje dokonana poprzez zaznaczenie pola wyboru [check-boxa], umieszczonego przy dokonywaniu subskrypcji lub podjęcia przez Użytkownika innego równoważnego działania świadczącego o chęci zapisu do Newslettera.
c) Klient może w każdej chwili zrezygnować Newslettera poprzez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika znajdującego się w zakładce Newsletter na stronie internetowej Sklepu lub poprzez kontakt mailowy ze Sprzedawcą pod adresem: biuro@dotd.pl.
5. Dodawanie Opinii
a) Każdy Klient, który dokonał zakupu w Sklepie Internetowym może dodawać opinie o Produkcie.
b) Klient przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że Opinie:
• mogą pochodzić wyłącznie od osób, które dokonały zakupu danego Produktu w Sklepie Internetowym;
• mają charakter informacyjny i nie stanowią reklamy w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. Nr 47, poz. 211 z późn. zmianami) oraz ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. Nr 171, poz. 1206 z późn. zmianami)
• nie mogą być sprzeczne z Regulaminem, Polityką Prywatności oraz zawierać innych treści zakazanych przez obowiązujące przepisy prawa;
• naruszać praw Sprzedawcy lub praw osób trzecich w tym w szczególności prawa dobra osobiste oraz prawa autorskie.
• Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania lub niepublikowania Opinii w przypadku ich niezgodności z Regulaminem, Polityką Prywatności lub przepisami prawa albo dobrymi obyczajami oraz blokowania możliwości publikacji treści osobom naruszającym postanowienia niniejszego Regulaminu.
• Przez przesłanie Opinii o Produkcie Klient upoważnia Spółkę do jej zamieszczenia na stronie Sklepu Internetowego w czasie nieograniczonym wraz z prawem do połączenia z innymi treściami.
• Klient, umieszczając zamieszczając opinie do Produktu udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) tych treści, na terytorium całego świata. Prawo to obejmuje uprawnienie do udzielania sublicencji, a także upoważnienie do wykonywania samodzielnie lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia utworu w rozumieniu ustawy z dnia z 04 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2509 z późn. zm.).
6. Umowa o świadczenie Usług zostaje zawarta na czas nieokreślony. Każda ze stron umowy o świadczenie Usług może ją wypowiedzieć (można wypowiedzieć każdą z Usług, z której się korzysta, jak również wszystkie łącznie) bez wskazania przyczyn.
7. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy może być złożone w formie pisemnej na adres: ul. Braniborska 14, 53-680 Wrocław lub elektronicznej (e-mail) na adres: biuro@dotd.pl
8. Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z Umowy ze skutkiem natychmiastowym.
9. Spółka może w każdym czasie rozwiązać Umowę za 14-dniowym okresem wypowiedzenia z następujących ważnych powodów:
a) zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
b) zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana względami technicznymi lub technologicznymi;
c) zmiana zakresu świadczonych usług, do których zastosowanie znajdują zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Spółkę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem.
10. Oświadczenie o wypowiedzeniu Spółka przesyła Klientowi na adres e-mail podany przez Użytkownika podczas rejestracji do danej Usługi.
11. Spółka może wypowiedzieć Użytkownikowi Umowę za bez zachowania okresu wypowiedzenia lub odmówić mu dalszego prawa do korzystania z usług, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości usług, jeśli Użytkownik korzysta z Usługi w sposób niezgodny z przepisami obowiązującego prawa oraz naruszając prawa osób trzecich i Spółki, postanowienia Regulaminu, a także przyjęte w tym zakresie zwyczajów i zasadami współżycia społecznego.
12. Ustanie mocy wiążącej umowy o świadczenie Usług pozostaje bez wpływu na moc wiążącą i treść Umów Sprzedaży oraz umów świadczenia usług w ramach Produktów, które zostały zawarte przez Użytkownika przed datą ustania mocy wiążącej umowy o świadczenie Usług.
13. Tryb postępowania reklamacyjnego:
a) Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych, z wyjątkiem reklamacji dotyczącej Umowy Sprzedaży, przez Spółkę Klient może składać w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@dotd.pl
b) Zaleca się podanie przez Użytkownika w opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; żądania Użytkownika; danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji;
c) Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

§10
Ochrona prywatności
1. Sklep przetwarza dane osobowe Klientów w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa
w sposób określony w Polityce Prywatności (załącznik 3).

§11
Własność Intelektualna Sklepu
Wyłączne prawa do wszelkich elementów, w tym utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. Nr 24, poz. 83, z późn. zm.), udostępnianych przez Sklep lub jego partnerów, w szczególności prawa autorskie, przysługują Spółce lub podmiotom, z którymi Spółka zawarła odpowiednie umowy. Klient jest uprawniony do korzystania z ww. treści nieodpłatnie wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego i wyłącznie w celu prawidłowego korzystania z usług świadczonych przez Sklep elektronicznie, na terenie całego świata. Wykorzystywanie ww. treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej, uprzedniej zgody, udzielonej przez uprawniony podmiot, na piśmie pod rygorem nieważności.

§12
Środki techniczne
W celu korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym przeglądania asortymentu i składania
zamówień na towary, niezbędne jest:
a) urządzenie końcowe (np. komputer, tablet, smartphone) z dostępem do sieci Internet i
przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera,
Safari;
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
c) włączona obsługa JavaScript;
d) akceptacja wykorzystywania plików cookies (wymagane w celu złożenia zamówienia).

§13
Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
2. Regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży.
3. Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony.
4. Zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronie Sklepu.
5. Informacja o zmianach Regulaminu zostanie przesłana Klientowi na adres e-mail wskazany
w ustawieniach konta.
6. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ich publikacji w sposób
określony w ust. 3.
7. Sklep uznaje, iż Klient posiadający konto na stronach internetowych Sklepu zaakceptował
zmiany regulaminu, jeśli nie wypowiedział umowy do końca upływu okresu wskazanego w
ust. 5.
8. W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu właściwe jest
prawo polskie.
9. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem w pierwszej kolejności będą rozwiązywane w sposób polubowny w drodze wzajemnych negocjacji. W przypadku braku uzyskania wzajemnego porozumienia w zakresie kwestii spornych, sprawa będzie rozstrzygana przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
10. Sprzedawca informuje Klienta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów. W zakresie roszczeń Konsumentów szczegółowe informacje i procedury dostępne są u właściwych miejscowo rzeczników praw konsumenta, w Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr .